Så enkelt men så gott!

Gillar du italienskt? Gillar du vin? Då e detta recept absolut för dej. Jag slängde ihop detta recept igår och det blev väldans gott. Så här har ni det, på ett ungefär. Jag och mått går inte ihop så ta i hela flaskan om ni så känner för det!

DU BEHÖVER (1 pers)
3st Pasta Tagliatelle
4 tsk tomatpuré
1 stor vitlöksklyfta (eller 2 små)
½ Gul lök
3 dl Vatten
1 Grönsaksbuljong
½-1 dl Vitt vin av valfri sort
Basilika
Salt

Koka upp vattnet. Lägg i buljongtärningen, tomatpurén och vinet och låt stå någon minut. Finhacka löken och lägg i löken samt pastan i vattnet. Pressa i vitlöken och krydda. Servera i djup tallrik med ett glas vitt vin.

 

Klart! 

 


Kommentarer

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0