Sharkattack in Sharm el sheikh!

De flesta har nog hört talas om det som hänt i Sharm el Sheikh, Egypten, hajattackerna som nu enligt mej har spårat ur. Det gör mej så upprörd att man inte kan låta dessa/eller denna haj vara ifred.
Så jag ska göra en simpel beräkning nu så får vi se om alla hänger med.

Hajar e köttätare → människor består av kött.
Hajar simmar i hav → Människor badar gärna i hav.
Vad blir slutsatsen av detta? Att hajar kan äta människor, eller att människor e korkade? tror på båda.

Jag säger inte nu att jag älskar hajar och vill gosa med en. Hatar inte heller för den delen men..
Jag går aldrig ut i havet (utomlands nu) längre än till knähöjd för att jag Vet att havet e farligt. Chansen e kanske inte så stor att man möter en haj, men chansen finns ändå och den vill man ju inte ta.
Men dessa människor då, som åker ut med båt och ska dyka för o se dom, snacka om att vilja möta döden!
  
Nu har redan 2 hajar fått offra sina liv, frågan e hur många fler som ska få mista livet..
Det e ju ett naturligt beetende av hajen, varför ska den få straffas för det? ;/
Och ska dom döda hajar tills dom hittar den med resterna?
Jag fattar inte hur människor tänker alltid, ibland tänker dom inte alls...

Oceanhaj - Hajen som sägs ligga bakom attackerna. Swim fish. Swiiiiiim!!


Kommentarer
Postat av: Hajen

Du snackar om att hajar har fått offra sina liv? Människorna då???????? Det är väll lika naturligt att vi vill vara i havet precis som hajarna. Men vänta... GÅ OCH BLI EN HAJ DÅ!!!!!!!!

2011-01-19 @ 22:34:30
Postat av: Kitty

sv: Jag tror du e ute och cyklar nu. Sist jag kollade så lever inte vi människor i havet. Det gör hajar! Och hur kan det vara lika naturligt för oss som för hajar? Har du fenor då kanske? Nä precis. Människor som tar sej ner i havet får själv skylla sej om något skulle hända. Det e ju trots allt Vi som inkräktar på deras revir. Inte dom på vårt!

2011-01-20 @ 13:29:46
URL: http://kitilicious.blogg.se/

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0