Välj vegetariskt/veganskt i år på julbordet!

Jag tänkte jag skulle hjälpa er med lite tips på mat till julbordet som Inte drabbar något djur. Det e alltså helt djurvänligt julbord, precis såsom det ska vara!
Jag skriver inte själva receptet utan länkar till där ni kan hitta receptet/produkten.

JULSKINKAN
¬ Färdig julskinka - Goodstore (går dock inte att handla om du inte bor i Stockholm där butiken finns)
¬ Griljerad kålrotsskinka - Gå till recept!
¬ Tofuskinka - Gå till recept!
¬ Seitanskinka - Gå till recept!


PRINSKORVAR
¬ Cocktailkorv - Färdiga från Hälsans Kök, finns att köpa i vanliga matbutiker.
¬ Quornkorv - Quorn. Om man nu inte skulle gilla cocktailkorvarna finns vanliga.
¬ Sojakorv - Hälsans Kök, Även dessa e vanliga, men mycket godare variant.  


KÖTTBULLAR
¬
Färdiga sojabullar - Hälsans Kök, finns att köpa i vanliga matbutiker.
¬ Färdiga quornbullar - Quorn, finns också i vanliga matbutiker.
¬ Juliga quornbullar - Gå till recept!
Det finns hur många varianter som helst om du köper egen färs. Såkallad vegefärs.


SILL
¬
Färdig sill - Goodstore
¬ 4 olika sillar - Gå till recept! Recepten e på senaps, chili, vitlök och dillsill.


JANSSONS FRESTELSE
¬
Vegetarisk rotfruktsjansson - Gå till recept!
¬ Vanlig Jansson - Gå till recept!


RÖDBETSSALLAD
¬
Vegansk variant - Gå till recept!



Såja, där e en del tips på vad man kan ha istället som smakar mycket bättre för själen och hjärtat ♥
Hoppas ni kommer testa något av ovanstående!

Kommentarer

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0