Komma upp i säng utan hjälp..hmm..

Snuttan och jag var nyss ute i värsta blåsten. Inget varken hon eller jag gillar. Speciellt inte hon. Det ska gå snabbt. Kissa och sen över vägen och in.
Hon e rätt trött idag med. Eller så börjar det gå över till en annan period där hon inte vaknar varannan timme och vill ut. Det e även nu man ska försöka lära henne lite vett, men hon e svår. Har läst att småhundar kan vara svårare att lära än större hundar. Inte att dom e trögare, utan behöver oftast bara mer tålamod och tid att få lära sej en sak. Något jag dock måste få henne att träna bort e att hon inte får vara rädd när en annan hund skäller eller går förbi. Har ingen aning varför hon plötsligt blivit så, men det gäller ju att bara gå förbi och visa att hunden som passerar inte e farlig.

Har även tänkt på om hon nu inte blir så mycket större, då måste jag ju ha något som gör så hon själv kan ta sej upp i sängen. Där finns ju trappor men dom verkar vara rätt dyra, runt 300-500;-. Och det tänker jag inte ge, så jag får tänka lite på den biten, om jag kanske kunde göra en själv..fast det blir nog inte så bra xD
Aja, jag får som sagt tänka på det. Jag kommer nog på något. Eller hittar något.

Hon fick förresten lite kläder idag, dock så var allt för stort och den ena tröjan fatta jag inte ens hur den skulle sitta för spände man runt magen så kunde hon inte röra frambenen, släppte man lite så blev den för stor..Men men får hitta nåt som passar henne ordentligt.

Nu ska "vi" sova (hon sover redan) så får man förhoppningsvis sova längre än till 7 om inte fisen vaknar ^^

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: maria

sv : jodå det rullar på :)

kram

2010-09-28 @ 16:15:00
URL: http://mariajonassoon.blogg.se/

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0