Bortskämda tjejer!

Jag och Elin var i Ystad igår och shoppa lite. Hon skulle bl.a ha en t-shirt och jag letade efter en lång cardigan. Ingen fann det  vi skulle ha.
Men måste bara ta upp en grej.. Alla var så himla uppklädda..Inte ens så uppklädd ser jag ut när jag ska ut, och så ser dom ut till vardags??
Var inne på H&M och där såg alla tjejer likadana ut. Förutom vi då. Var nog därför vi blev uttittade för att vi inte hade på oss det som var inne.
Men vill man verkligen se ut som alla andra? Har tjejer verkligen ingen egen stil och fantasi och tvunget måste följa något för att känna att dom passar in?
Själv kom ju vi i gamla trasor, smutsiga skor och jag hade t.om en ärvd tröja på mej. Men bryr vi oss? Nä! Om jag vill gå med mysbyxor och shoppa så får jag det. Men de blickar man får skulle kunna döda. För att man ser annorlunda ut, vilket man inte får idag.
Tycker det e tramsigt. Tjejer, förstår mej inte på er även om jag själv e en xD
Mode e bara för dom som inte vet något bättre och inte har någon egen stil!
Menar absolut inget illa. Visst kan man få ha något som e inne, men att köpa precis allt som e inne nu e tragiskt.
Var en tjej inne på H&M som sa såhär till sin mamma "Åh denna mamma, den vill jag ha" "Nä, inte idag (namn), nu köper vi detta!" "ahmen jo jag måste ha den annars tar den slut. jag tar den iallafall"
Denna tjej var säkert 16-17 år gammal men betedde sej som en 5-åring. Vilken jävla snorunge säger jag bara. Bortskämd till tusen.
Men vi som e annorlunda e dom som fortfarande har modet kvar att vara det och inte


Jag och Elin var i Ystad igår och shoppa lite. Hon skulle bl.a ha en t-shirt och jag letade efter en lång cardigan. Ingen fann det  vi skulle ha. Drog in på Max och sen tog vi tåget hem och in om på Boan där vi hittade lite grejer.
Men måste bara ta upp en sak.. Alla var så himla uppklädda..Inte ens så uppklädd ser jag ut när jag ska ut, och så ser dom ut till vardags?? Sinnes..

Var inne på H&M och där såg alla tjejer likadana ut. Förutom vi då. Var nog därför vi blev uttittade för att vi inte hade på oss det som var inne.
Var en tjej därinne som sa såhär till sin mamma "Åh denna mamma, den vill jag ha" "Nä, inte idag (namn), nu köper vi detta!" "Ahmen jo jag måste ha den annars tar den slut. Jag tar den iallafall"

Denna tjej var säkert 16-17 år gammal men betedde sej som en 5-åring. Vilken jävla snorunge säger jag bara. Bortskämd till tusen.

Vill man verkligen se ut som alla andra? Har tjejer verkligen ingen egen stil och fantasi och tvunget måste följa något för att känna att dom passar in?
Själv kom ju vi i gamla trasor, smutsiga skor och jag hade t.om en ärvd tröja på mej. Men bryr vi oss? Nä!
Om jag vill gå med mysbyxor och shoppa så får jag det. Men de blickar man får skulle kunna döda.
Allt för att man ser annorlunda ut, vilket man inte får idag.

Tycker det e tramsigt. Mode e bara för dom som inte vet något bättre och inte har någon egen stil!
Visst kan man få ha något som e inne, men att köpa precis allt som e inne e bara tragiskt.

Sen om tjejer ska fortsätta slänga skit med ögonen på en rör mej inte det minsta. Det e NI som borde ta en titt på er själva och fråga er om det verkligen e värt att offra sej själv för att passa in.
För det e just det ni gör när ni bara tänker på hur utsidan ser ut. 

Jag vet att det första man ser E utsidan, men om någon gillar en bara för den så e det ju något som inte stämmer.
Kan inte denna person gilla en för att man har allt annat som e inne och ser ut som en barbiedocka, så kan ju personen faktiskt dra åt helvete för den e inte värd en plats Någonstans i mitt liv iallafall..

Detta blev långt (sorry) men det jag vill säga e att Våga vara annorlunda och bry er inte om vad andra tycker!

YOU CAN GO YOUR OWN WAY

Kommentarer
Postat av: Elina

Sv: Hej! Jag är såg precis din kommentar på mitt inlägg om Revlon Colorsilk hårfärg (jag har i min nya blogg länkat arkivet från min gamla så ibland glömmer jag gå in och kolla om någon kommenterat där. Lite krångligt, men nu är det så! haha)



För att svara på din fråga: Tyvärr tror jag inte att de går att finna i Sverige längre. Jag fann mina sista på ÖoB där de ju då också hade specialpris. Passade på att köpa en hel drös som nu dessvärre tagit slut. I USA och kanske England tror jag de finns, men det är ju besvärligt att beställa och ha sig.

Jag har gått över till Syoss hårfärger som jag tycker fungerar helt utmärkt. De bleknar lite-lite, men inte alls farligt mycket! :)



Inlägget du kommenterat:

http://definitelymaybee.blogg.se/2010/november/colorsilk.html

2011-05-29 @ 13:58:53
URL: http://sweeeden.blogg.se/

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0