Rice and nuggets with peanut sauce!

När jag var hos syrran för någon dag sen så satt vi och snacka om thaimat. När jag kom hem var jag tvungen och laga lite ris med jordnötsås. Mumma vad gott det var!

Jasminris
Vegetarisk nuggets med sesam
Färska champinjoner
Jordnötssås


För att göra såsen behöver du: Jordnötssmör, chilisås, japansk soja, vitlök, gul lök, kokosmjölk. Jag använde dock sojamjölk blandat med laktosfri gräddfil. Ta lite som du vill men jag minns iaf att det var ungefär 2,5 dl mjölk, 2msk chilisås/soja/jordnötsmör och sen massa vitlök och en lök. Sen har du en massa god jordnötsås! :D



Kommentarer
Postat av: Linnea Ljung / photohop, beauty & makeup ♥

Ny design uppe på bloggen, kika gärna in :)

2011-05-04 @ 14:30:40
URL: http://linnealjungs.blogg.se/

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0