Vegburgare med vegdressing!

När man e vegetarian/vegan så gäller det att man har lite egen fantasi ibland gällande mat. Idag blev det citronburgare med stekt svamp, färsk tomat och lök samt hemmagjord dressing. Det var så gott att jag åt 2 ♥
Ibland blir man smått chockad över hur god mat man kan fixa ihop ;) 


Hamburgarna kan du handla i din vanliga matbutik!

Vegansk hamburgerdressing

Du behöver (obs jag mäter aldrig så ta hur du vill)
1 klyfta vitlök
½ dl sojamjölk
½ Chilisås
1 msk tomatpuré
1/4 gul lök
Citronsaft
½-1dl röda linser

Koka linserna i en kastrull. Bryn löken i en annan lite lätt. Häll i mjölk, chilisås och tomatpuré. Ta i några droppar citronsaft och häll sedan över linserna och rör om.



Tyvärr pajjade alla bilderna på själva hamburgaren. Hatar min kamera ibland >_<


Kommentarer

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0