Feeding the future!

Den 31 oktober blev vi 7 biljoner människor på jorden.
Och just nu så räcker inte vår mat till åt alla dessa biljoner.
Så vad ska vi då göra åt det? Ta er tid och läs bilden nedan så får du svaret!
Den 31 oktober blev vi 7 biljoner människor på jorden. Och just nu så räcker inte vår mat till åt alla dessa biljoner.
Så vad ska vi då göra åt det? Ta er tid och läs bilden nedan så får du svaret!




Tänk vilken skillnad det skulle göra om alla gick och blev veganer. Tänk om alla på jorden skulle få tillräckligt med mat på tallriken och rent vatten i kranen. Tänk att allt liv på jorden skulle kunna få leva sina liv utan att dö av svält eller dö för mat. Tänk vad världen skulle bli bra då!

Kommentarer
Postat av: Laks - den djurrättande feministen

Jag tänker alltid att de tre anledningarna att jag är vegan är empati, hälsa och miljö. Den här anledning tänker jag inte lika ofta på, att dela med sig av sin mat till de som inte har någon. Det finns så otroligt många anledningar att minska på köttet och öka på det vegetariska. Det bara poppar upp fler och fler fördelar med det :P då vet man att man gjort rätt!

2012-01-30 @ 00:26:46
URL: http://laks.webblogg.se/

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0