Martyrs 2008 & Wrong Turn 4 2011

Igår blev det dessa två filmer för kvällen. Ni som gillar skräck har säkert hört talas om Wrong Turn och det var väl för cirka ett år sen jag tittade på 3an men den var inget vidare faktiskt. Fyran var däremot bättre och går även om 2an som enligt mej inte heller var något att ha. 
Effekterna, blodet och inavlingarna har nergraderats sen ettan. Extremt! Som med 2an och 3an kunde man även i denna se att det var masker dom hade och blodet var även lite för rött. Men i helhet var den ett steg bättre och faktiskt värd att se.


Martyrs e en fransk skräckfilm som förövrigt e ett av mina favoritländer till att göra skräckisar. Denna handlar då om de två tjejerna på bilden där den ena har varit med om något riktigt hemskt och hämnas senare i livet.
Filmen har lite av varje. Några scener där lite känsliga personer hoppar till. Några som man blir äcklad av och några som får en att vilja kräka. Blod innehåller den dock inte särskilt mycket av, men en bra skräckis e inte alltid avhuggningar för mej utan något äckligt och avskyvärt som sätter sej på hornhinnan och följer med en in i drömmarna. Den e absolut värd att se och har nu hamnat bland en av mina favoritfilmer.


Wrong Turn 4 får 3 Kittyface av mej.



Martyrs får 5 Kittyface av mej.

Kommentarer

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0