Mjölkfria glassorter!

Det e fler och fler som vill äta mer djurvänligare och jag uppskattar alla som
ger upp något de älskat för att det helt enkelt inte varit djurvänligt.
Glass e något som jag gav upp då det både innehåller mjölk och ägg.
Men då man troligtvis också e laktosintolerant så skulle jag inte kunna
äta detta ändå även om jag ville. Tja. Om man inte vill ha kramp i magen förstås.
Så jag tog och letade upp glass som e helt fritt från djur. Det finns inte många
men dom som finns e värda att nä
Glass e något jag slutade med för ett tag sen då det både innehåller mjölk och ägg.
Men då man troligtvis också e laktosintolerant så skulle jag inte kunna äta detta ändå även om jag ville.
Tja. Om man inte vill ha kramp i magen förstås.

Så jag tog och letade upp glass som e helt fritt från innehåll från djur.

Märke: Oatly
Smaker:
- Förpackning: Vanilj, kola, jordgubb
- Pinnglass: Jordgubb
Beskrivning: Oatly gör glass på ren havre och e både mjölk- och sojafria och kan njutas av alla.
Dessutom innehåller dom mindre fett och mer fibrer. Den finns att köpas i 0,5 liters förpackning. Vill du hellre ha pinnglass så finns den i jordgubb.

Märke: Tofuline
Smaker:
- Förpackning: Vanilj, choklad, jordgubb eller tresmak av päron/vanilj/jordgubb m.fl.
- Pinn/strutglass: Vanilj, jordgubb eller en lyxigare variant av vaniljglass med jordgubbsrippel, chokladtopping och rostad sojaströssel över.
Beskrivning: Tofulines glassar Pearl & Peak e fria från både, mjölk, laktos, gluten och kolesterol. Dessa  nedanförgår att köpa i en 0,75 liters smarrig förpackining.




Jag har faktiskt inte testat någon utav dessa men vad jag läst och hört så ska dom alla vara underbart goda.
Får helt enkelt ta och inviga en en dag :)

Kommentarer
Postat av: dorion

Bra att det görs mer och mer för dem som är laktosintoleranta osv. så ni ocksåa kan njuta av såna här syndigt goda saker ^^

2011-10-26 @ 23:57:43
URL: http://www.salongbarock.se/blogg

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0