5 skäl till att inte bära päls!

Här har ni fem skäl till att inte bära päls. Och då menar jag inte bara kläder som jackor, byxor m.m utan även väskor, skor och accessoarer. 
Har översatt PETA's 5 Reasons så ni får ha överseende över att jag kanske inte översatt deras mail helt korrekt.



För det första, inget företag (INGET) kan ge dej garantin på att du inte bär hund. Om de så säger till dej att de vet vad de säljer och känner till företagen de får produkterna ifrån så kan de helt enkelt inte veta. 

Och för det andra, vill du verkligen vara en stödjande pelare för denna marknad där du e ett av skälen till att människor tjänar pengar på att döda andra varelser, att miljön förstörs av kemikalier och att djur får lida helt i onödan?

Så vill du vara lika cool som jag - Bär då inte päls.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: elsa♥

Japp jag har haft en toppen dag!:D<3

Glad alla hjärtanasdag!!<3

2012-02-14 @ 22:20:49
URL: http://elsaedvardsson.blogg.se/
Postat av: Kerstin

vad fin blogg du har! och väldigt fina bilder :) kram!

2012-02-19 @ 22:39:15
URL: http://kerstinhoga.blogg.se/

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0