Henna hårfärg!

Har nog glömt att nämna att jag testade Henna för första gången för någon vecka sen. Det e en typ av hårfärg fast utan tillsatser och uppfunnen av naturen.
Var inne på hälsokostbutiken och tog ett paket. Butiksägaren sa att det kunde bli lite rött eller så blev det någon annan färg.
Ja jo, jag hoppades ju på rött eftersom det var det jag tog. Duh.

Men det var inte det som var problemet när jag kom hem och började blanda denna gojja med vatten. 
Det som slog mej först var hur jävla likt skit det var. Kommer ju kännas bra och ta i skit-liknande produkt i håret.
Det gör man ju ganska ofta. 

Men SEN slog något annat mej och det var doften. Nä, det doftade inte somrig äng eller rosor. 
Det såg inte bara ut som skit - Det luktade fantamej skit också! 

WHAT THE...!! Seriöst! Ska jag.....ta i detta...i håret??!
Gör folk detta??


Okej. Så jag testade. Försökte andas men det var jävligt svårt. Och eftersom det även var ganska torrt så tog det ännu längre tid att få i det överallt. Tillslut var jag tvungen att ge upp i hopp om att jag inte missat någonstans.
 
Fick vänta en bra stund med verkningen och sen åkte det av fortare än kvickt. 
Doften satt dock i några dagar. Jadå. Jag gick runder och luktade SKIT i håret. Toppen!
 
Som tur blev färgen bra. Annars hade jag nog fan gått och dränkt mej. Eller köpt ny färg. Inte lika drastiskt.
 
Har ni testat Henna? Luktade ert skit?

Kommentarer
Postat av: Linzie Neon

Hej!

Var det du som tipsade om Mewana Design? Är det din egna onlinebutik? <: <3

Svar: Hejsan! Ja det e min egen webshop (:

2012-07-18 @ 12:31:00
URL: http://sockerbubbla.blogspot.com/
Postat av: mary

vad jobbigt att det lukta inte så gott , men det var bra att färgen var bra i alla fall :)

Svar: Hähä aa. Fy satan xD Jo färgen var bra, men nu har jag lila :P

2012-07-19 @ 02:42:38
URL: http://maryphoto.blogg.se
Postat av: Linor neon

Tänkte bara fråga ifall du ville skapa ett samarbete mellan min blog och din webshop? <:
Du kan gärna maila mig , [email protected]
Så kan vi prata mer om det <: <3

Svar: Hejsan! Jag har många samarbeten just nu och kan inte ta emot fler för tillfället. Hör gärna av dej senare och se om det går bra då. / Kitty

2012-07-21 @ 20:21:24
URL: http://Sockerbubbla.blogspot.com
Postat av: c

Henna färg går inte att färga bort. Det måste växa ut. Och är ironiskt nog inte alls bra för håret, sliter och går in i hårrötterna.

Svar: Jaså? Vanlig hårfärg sliter mer på mej iallafall. Men själva färgen håller i sej väldigt länge (:

2012-11-20 @ 15:47:10

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0