Stoppa masslakt av sjölejon!


Nu planerar regeringen i Chile att masslakta tusentals sjölejon. Trots att sjölejonet e en skyddad art så tänker dom utnyttja ett kryphål i lagen för att genomföra detta. 
Skälet till att detta planeras e fiskbristen i chilenska vatten. Men e detta rätt sätt att lösa problemet? 
Absolut inte.
Ett bättre skydd hjälper också att motverka att regeringen kan tillfångata sjölejon som kan visas upp i akvarier och djurparker och att deras kroppsdelar säljs till Asien för att användas som potenshöjande medel.

Över 2000 personer har redan skrivit under om att skydda sjölejonen mot att detta ska gå igenom. 
Hjälp till att rädda dom du med. Klicka på bilden för att komma till sidan.

Kommentarer
Postat av: Patricia♔

Sådant här är så sorgligt:(



sv: tack snälla, nej jag vill inte bli helt sjuk igen. Var inte längesedan jag låg i lunginflammation.

2012-03-09 @ 13:08:52
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: anna

fin blogg :) allt bra? ha en skön fredag kraaam

2012-03-09 @ 13:35:33
URL: http://nattstad.se/dobermannanna
Postat av: ♫♪ Sandra T

självklart skriver man på!

2012-03-09 @ 13:44:19
URL: http://sandramusic.blogg.se/

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0