Mattips: Vegfilé i tomat med svamp & sallad.

Ibland överraskar man sej själv med något helt fantastiskt gott, och det e just vad detta e. Promise ^__^

För 1 Pers.

Veggrytan:
2st Quorn filéer (alt. tofu, omarinerad)
2st Tomat, stora
1st Liten gul lök
3st Färska champinjoner
3-4st Vitlöksklyftor
Citron
Ketchup
Ca 1dl Vatten
Olivolja
Mjölkfritt smör
Citronpeppar
Salt /Citronsalt
Sallad:
Färdig salladspåse (ruccola, roman, isberg m.m)
Röd paprika
Färska champinjoner
1st Rödlök
Olivolja
Svartpeppar
Gör såhär:
Klicka i en bit smör i en kastrull. Hacka löken och vitlöken och stek på låg värme. Skär filéerna i tärningar, champinjonerna och tomaterna i lite mindre bitar. Lägg i allt i kastrullen. Häll över lite olja och låt steka.

Salladen: Hacka champinjonerna och löken. Skär paprikan i bitar. Blanda med salladen och häll över lite olivolja samt peppar.

Häll vattnet i kastrullen och lite ketchup samt citron efter smak. Krydda med citronpeppar, salt och även citronsalt om ni har. Det går även bra att halvera vattnet med vitt vin. Supergott! 

Det går bra att ha ris till denna rätt. Jag hade dock lite brott och hann inte med riset ^__^
Enkelt, men  gott!

Rätten e vegetarisk. Bytar ni ut quornfiléerna till tofu blir denna rätt helt djurfri vilket alltid smakar bäst för själen :)

Kommentarer

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0