Smördegsinbakade quornbitar med dillsås

Detta e så superenkelt att göra och går dessutom snabbt med. Det e en vegetarisk rätt som går bra att servera med ris, men då jag hade lite brott blev det enbart detta. Mängden får ni själva räkna ut, jag kör allt på måfå och har absolutly no idea hur mycket jag tar av allt, så titta inte så nogrannt på receptet.

DU BEHÖVER:
Quornbitar (hade även sojabitar i)
Röd, gul & grön paprika
1 liten gul lök, eller en halv stor.
Smördeg

SÅSEN:
1-2dl sojamjölk
En hel del dill
♥ Ca 1-2 krm Sambal Oelek, ta mer för starkare smak.
1 msk ketchup
Salt & peppar

Ta en ugnssäkerform och lägg i quornbitarna. När du blandat allt som ska i såsen häller du den över quornbitarna. Hacka löken och paprikan och strö över i formen. Lägg sedan smördegen över och se till att den täcker hela formen. In i ugnen på 180° i 15-20 minuter. Middagen e serverad!


Kommentarer
Postat av: Isacs Mamma

Jo men tack <3 jag ska väl inte klaga, det går åt rätt håll :) i dag ska jag hälsa på min syster :) Vad ska du göra denna härliga fredag:)

Hoppas du får en kanon dag !KRAM!

2012-05-18 @ 12:37:26
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Postat av: Nina - alltid tävlingar!

sv: jag var på stan o på 40års fest ;)

vad händer idag?

2012-05-18 @ 14:23:49
URL: http://ninnisscraping.blogspot.com

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0