Nädå vi har inte snö. Vi har kaos!

Sorry mia vänner för så dålig uppdatering men jag tycker det e så tråkigt och sitta på den stationära så det blir att jag skiter i det ibland. Tyvärr!

Idag vaknade Kelzie mej vid åtta tiden och var förmodligen kissnödig. Jag sträckte på mej och tittade ut genom fönstret. Inte nog med att det snöa som fan, det blåste såklart med och gångarna i trädgården var bortblåsta och igensnöade. Så det blev uppfarten, den var någorlunda Ok.

Sen kom lilla Kitty på att darling var därute någonstans, troligtvis i vår vedbod härbak, så jag tog på mej rejält och klev ut med snöskyffeln i värsta hugg. Nudu kära snön, nu överlever du nog fan inte kittyhuggen! HAGGA HAGGA HUFF HUFF! Så låter vår skyffel iallafall. Och det var ganska jobbigt med må jag säga.
Ska inte skratta åt dom som kliver ut i snön och försöker desperat skotta fram sin bil.
Eller jo, det kommer jag nog fortsätta med. Skrattade ju åt mej själv ändå när jag var därute och hutta upp snöhögar som nära på var högre än mej. Och all denna skottning, alla försök till att få upp den förbaskade dörren till vedboden... Inte fan hade jag någon katt i näven när jag klev in igen. Allt jag fick var en frusen röv och ben som var kallare än is. Brasan fixade inte läget så jag tog fön och dög bra!

Sen var man ju ute igen då syrran skulle handla lite i byn, men nu ska jag inte ut nå mer som tur. Helkaos utanför och där vill man Icke vara nu ...eller ever.

Gjorde lite egen senapssill innan idag på aubergine och det äter jag bara när jag e på thai och då e det varmt. Så jag får se hur det smakar med senapssill imorron. Kan bli gott, kan bli kräkmedel.
Gå in på Djurens Rätts hemsida så hittar ni receptet där. Finns även andra godheter att testa.

Och jag hoppas att ni skippar julskinkan i år. Och alla andra köttgrejer of course. Det känns mycket bättre i själen av att äta något som bara kommer från naturen och som inte e av kött. Ja, det vill ju säga om ni har någon själ, alla kan ju inte va ena goá gubbar!
Inga djur ska få lida för att mätta någons mage, kom ihåg det! :)

Och med det säger jag och Kellan God Jul och hoppas att alla får en riktigt underbar och härlig jul imorron, trots det vita som gör besvär.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Giz

hi hi en liten tomtenissehund;D

2010-12-27 @ 12:23:26
URL: http://SweGizmo.se

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0