Bananas and avocados

Såja, nu har Kelzie stuckit för sista gången. Nästa gång jag går ut med djuren så får båda vara kopplade. Jobbigt!
Det värsta e ju att hon springer ut på vägen och e helt galen, och hon e inte särskilt lydig iheller så jag lurade henne med katten, det funkar alltid! Hade väl funkat att ta vilken katt som helst men hon älskar verkligen den där katten! Som tur!

Fixade i en riktig hårinpackning igårkväll som jag nyss har sköljt av. Desto längre, desto bättre! Det bästa e ju egentligen att göra egen inpackning. Dessutom vet man vad den innehåller om den e hemmagjord, men har man köpta hemma så kan du alltid hälla i lite olivolja i och blanda så blir det ännu bättre än vad den e!
Men jag ska ge er ett recept som e väldigt bra för håret ↓


HEMMAGJORD HÅRINPACKNING!
- 1 Banan eller 1 avokado
- 1 msk Olivolja
- 1 dl Yoghurt (går även bra med 1 dl av din köpta)
- 1 msk Citronjuice
- 1 msk Kakao

Blanda alla ingredienser ordentligt, använd gärna mixer. Behövs det mer av t.ex yoghurten så går det självklart bra. Och som ni ser har jag i lite honung med, ta då runt 1-2 tsk. Skölj sen håret och handdukstorka det.  Ta i inpackningen och låt sitta i så länge som möjligt, men minst 20 minuter. Kan du sa ha i det en hel dag.
Om du vill så kan du trä över en plastpåse (som jag gjort) så gosar det till sej lite bättre.


När du ska tvätta ur så skölj aldrig ur det med varmt vatten, då sitter oljan kvar ännu mer.
Så börja med att ta i shampoo, sen blöter du med ljummet vatten och sen shamponerar du igen och sköljer det ordentligt med ljummet vatten. Och du har ett mjukt, glansigt och härligt hår som resultat!


Kitty e lite kameraskygg! :)


Kommentarer

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0