Vegomat igen!


Något jag så hemskt mycket skulle vilja bli (igen) e vegan
..Även om jag e vegetarian så mår jag ändå dåligt över att jag ibland äter något animaliskt. Men det e svårt att vara vegan när man inte själv står för inköpslistan och när familjen inte tycker man ska vara det, eller ja mamma iallafall. Jag minns hon blev sur på mej sist jag sa jag skulle sluta med att äta från djurriket. Jag fick inte heller i mej tillräckligt och min hälsa var väl inte den bästa. Jag fick dessutom järnbrist och fick gå på tabletter i någon vecka. Även om jag e stört envis så var det väldigt svårt att hålla mej till bara det när jag inte mådde bra. Men jag e glad jag e så envis för nu känner jag att jag ska på det igen, fast lite smått framåt, men ändå mot ett bättre Jag. Att läsa på mer, förstå mer så man vet mer.

Vissa grejer kommer definitivt vara svårt att sluta med som kakor, bakelser m.m. De som känner mej vet att jag e ett riktigt kakmonster så det kommer jag väl isåfall fortsätta med ett tag till iallafall.
Hoppas bara det går bra. Ska försöka få fatt i att börja träna ordentligt igen, för förtillfälligt e jag inte glad över vad jag lett min kropp till... E ca 7 kg tyngre än för ett år sen. Not good, not good at all!

Det som kommer bli besvärligare e när man blir bortbjuden, redan nu så tycker folk man e krånglig. Och jag vill ju inte på något vis vara en jobbig gäst, men det e egentligen inte mitt problem. Jag äter vad jag vill och ingen ska ju egentligen lägga sej i Eller försöka få en att få dåligt samvete för att Dom inte kan någonting. Det e dom som äter kött som ska ha dåligt samvete, inte lilla jag ;/

Meen meen..jag pratar på här...nu ska jag se Idol och sen kanske det blir en film, får se :)

Kommentarer

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0