God och matig soppa!

Gjorde för en stund sen en jättegod soppa som e bra mätande och nyttig.
Ta i lite hur du själv vill, jag följer aldrig recept utan tar lite hitan och ditan. Inte så noga! :)
Du behöver:
Röda linser
Kikärtor
Rödlök
Vitlök
Tomat
Paprika (orange är god i denna soppa)
Tomatpuré
Sambal Oelek
Grönsaksbuljong


Koka upp vatten och lägg i en buljongtärning. Ta en annan kastrull och koka kikärtorna i tills de mjuknat och kan krossas till en massa. Häll i linserna i kastrullen och hacka lök, paprika, vitlök, tomat. Jag låter alltid paprikan komma i först så att den hinner mjukna riktigt. Sen häller du över allt i kastrullen och tar i den mängd tomatpuré samt sambal oelek du vill ha och låter koka tills linserna är färdiga. Krydda med salt och peppar. Klart!



Kommentarer
Postat av: MALVAMPYR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aa,ja tycker att Kitty låter så gulligt eftersom det heter ju katten:"hello kitty"!

2011-04-06 @ 15:36:07
URL: http://malvampyr.blogg.se/

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0