Going the wrong way!

E det bara jag som tycker att töser sminkar sej allt för tidigt.
Det e ju också sånt som gör att de luras in i massa att utsidan e det viktigaste man har.
Och det gäller ju samma med kläder. För att passa in måste man ha det senaste och ha koll på vad som e inne och ute.
På min tid (nu låter jag hur gammal som helst) som kände man inget tvång till varken sminkning eller sin klädstil. Då var alla accepterade, för mej iallafall.
Jag började sminka mej väldigt sent, ja alltså för folket idag. Då var det inte.
Jag gick i sjuan och var inne på året jag skulle bli 14. Då började jag. Innan dess var jag enbart naturlig.
Men nu förtiden verkar ju t.om ungar som går på dagis vara sminkade, vilket jag ALDRIG hade tillåtet mitt barn att göra. Aldrig!
Det blir ju fel. Då ger man signaler om att så här e det och så måste du klä dej för att ses som Okej.
Sen e det mycket tvns fel med. Och mycket ligger nog på föräldrarnas uppfostran.
Visst mina föräldrar uppfostrade aldrig mej och se med insidan. Det har jag lärt mej på vägen själv. Men nu när allt e så utseendefixerat så måste verkligen föräldrarna ta sitt ansvar och Uppfostra ungarna och inte bara ge dom mat och tak över huvudet. Det funkar inte.
Hur många har inte fått sätta sina liv på detta för att världen e så utåt? Barn blir ju såklart taskiga om någon inte följer de tunga reglerna. De ses som något fult att vara sej själv.
Att vara naturlig och ha på sej va fan man än vill.
Nä, här kan jag bara inte trösta någon förälder som har ett barn som fastnat i detta.
Uppfostra ungarna rätt från början så slipper vi sånt här.
Så, Kitty har sagt sitt. Men e du ung du som läser detta, våga vara dej själv och skit i vad andra säger och tycker. För oavsett vad dina klasskamrater eller världen säger så e det alltid insidan som vinner i längden.
E det bara jag som tycker att töser sminkar sej allt för tidigt.?

Det e ju också sånt som gör att de luras in i massa att utsidan e det viktigaste man har.
Och det gäller ju samma med kläder. För att passa in måste man ha det senaste och ha koll på vad som e inne och ute.
På min tid (nu låter jag hur gammal som helst) så kände man inget tvång till varken sminkning eller sin klädstil.
Då var alla accepterade, iallafall för mej. Och att inte klä sej i det senaste behöver inte betyda att man inte kan klä sej fint.

Jag började sminka mej väldigt sent, ja alltså för folket idag. var det inte.
Jag gick i sjuan och var inne på året jag skulle bli 14. Då började jag. Innan dess var jag enbart naturlig.
Men nu förtiden verkar ju t.om ungar som går på dagis vara sminkade, vilket jag ALDRIG hade tillåtet mitt barn att vara. Aldrig!

Det blir ju fel. Då ger man signaler om att så här e det och så måste du klä dej för att ses som Okej.
Sen e det mycket tv:ns fel bl.a. Och mycket ligger nog på föräldrarnas uppfostran, om inte det mesta.

Visst, mina föräldrar uppfostrade aldrig mej att se med insidan. Det har jag lärt mej på vägen själv. Men nu när allt e så utseendefixerat så måste verkligen föräldrarna ta sitt ansvar och Uppfostra ungarna och inte bara ge dom mat och tak över huvudet. Det funkar inte idag.

Hur många har inte fått sätta sina liv på detta för att världen e så utåt? Barn blir ju såklart taskiga om någon inte följer de tunga reglerna. Det ses som något fult att vara sej själv.
Att vara naturlig och ha på sej va fan man än vill, det e fel..

Nä, här kan jag bara inte trösta någon förälder som har ett barn som fastnat i detta.
Uppfostra ungarna rätt från början så slipper vi sånt här. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det är mysigt, känns dock tomt där utan morfar som dog 1jan i år :(

2011-02-21 @ 18:23:00
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Jadå det hade jag. Men man är så van vid han är där....

2011-02-21 @ 19:34:00
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Nej big brother är inget som lockar mig.... :) Själv då?

2011-02-21 @ 21:32:24
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: ♥ KHANGKHENG´S

ska till tandläkaren, själv? :=

2011-02-22 @ 10:58:43
URL: http://khangkhengs.blogg.se/
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Okej, jaa, mår du bra idag då? :)

2011-02-22 @ 11:01:26
URL: http://sannalitens.blogg.se/

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0