Underviktig, ideal eller överviktig?

Har just försökt hjälpa min pappa att titta hur mycket kcal all mat innehåller och vad han på ett ungefär ska äta. Han e fast besluten på att få bort den lilla (stora) ölmagen som i så många år funnits där. Jag kan väl egentligen inte så mycket om sånt men jag sa till han att träna innan han äter och att dricka 1-2 stora glas vatten innan mat.
Jag var ju även tvungen och titta upp mej själv på hur mycket jag har i BMI, och konstigt nog ligger jag på gränsen till underviktig. Alltså 19.1, under 19 är underviktig.. Men var fan på kroppen ser jag ut att vara underviktig? 
Sånt där ska man nog inte titta så noga på. Jag anser att jag e smal, ja, men inte att jag e för smal för min längd. Absolut icke. Men jag har länge haft komplex för bl.a min vikt. Gick upp ca 7kg på ett år och en stor orsak till det var för att vår hund dog, och det e inte så kul när man e smal och går upp så mycket för då syns det mer, än om jag redan hade varit stor. 

Men jag har också haft många problem i livet och ett tag så var jag så fixerad av min vikt att jag höll koll på varenda kalori som föll in i munnen. Nu vill jag mest träna upp mej, ha lite mer muskler men ändå vara smal. Jag skiter i kalorier nu för man vet ju inte om man fastnar i den rutinen igen och det vill jag Verkligen inte. Så jag har raderat allt jag kunde innan om kalorier.

Det e ju egentligen så att jag var så fast vid att vara något Andra var nöjd med, men för att vara nöjd med sej själv måste man själv tänka vad man vill väga för att känna sej nöjd. För e du nöjd, så mår du bättre. Och e där då någon som tycker si eller så, så ignorera om det inte e som du tycker. 

Vi alla ska vara smala nu och kunna ha på oss XXS/XS. Men vet ni att t.om jag, jag som nästan räknas som underviktig, knappt kan ha XS ibland för att det helt enkelt e för smått. Och vet ni, det har dom gjort med meningen. Allt för att få folk att gå ner, så krymper dom storlekarna för att få oss att tro att vi har gått upp. Men HAH, den går vi inte på, eller hur tjejer? Så lättlurade e vi inte. Nu e det väl dock inne med oversize kläder så då syns det inte lika mycket att en XS e liten utan rättare sagt för stor. Så nu passar de oftast inte på det hållet. 
Luriga e dom, jävlarna!

E du nöjd med att vara en 42. Var en 42! E du nöjd med att vara en 32. Var då en 32! 
Vi ska skita i vad världen säger åt oss att väga, och känna efter hos oss själva vad Vi vill väga för att trivas.

Kommentarer
Postat av: Alice

svar: Jag vet tyvärr inte hur 350 fungerar då jag aldrig hållt i en, du får söka runt efter hjälp på andra håll :)

2011-02-23 @ 13:32:34
URL: http://alicerisholt.blogg.se/
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Okej, joorå :) Har du några roliga planer för dagen då? :)

2011-02-23 @ 15:46:57
URL: http://sannalitens.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Håller med dig fullständigt.=)

2011-02-23 @ 16:45:55
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: AMANDA

Vill du gå på bio, utan att betala? Det går!



Det enda du behöver göra är att bli medlem på gratisbio länken längst upp på min blogg ( http://mestamanda.blogg.se/ ( Glöm dock inte att du måste logga in på hotmailen du gav innan du får biljetterna! :D

2011-02-23 @ 18:07:53
URL: http://mestamanda.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Grymt läcker färg på naglarna förresten

2011-02-23 @ 18:24:08
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0