Ehec-smittan!



Ni har säkert hört talas om Ehec-smittan som smittat och dödat 47 personer. Men nu har även en skåning blivit smittad men har varken varit i Tyskland eller ätit groddar, så de har med andra ord ingen som helst aning vad det e som smittar. Men eftersom de först trodde gurka (har jag för mej) och sen groddar så verkar dom vara inne på grönsaksområdet iallafall.

Men som vegetarian/vegan kan man knappast undvika allt, och tror inte det e så många som gör det heller faktiskt. 

Jag själv bor i Skåne men känner väl egentligen inte direkt någon rädsla att bli smittad. Dock så har ca 3800 personer faktiskt blivit smittade av den. Men jag ser det såhär att blir man sjuk så var det väl meningen att man skulle insjukna.

E ni rädda att bli smittade?

Kommentarer

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0