Summer feeling

↑  original  - photoshop  ↑ 

Vad jag använt för att få denna nyans e Kurvor, Färgbalans, Färgfyllning (blå, rosa, orange).
Sen får man testa sej fram hur mycket som behövs. Förstår man inte sånt där så kan man ju alltid använda Actions.
Finns massor med fina på Deviantart.com och jag har skrivit ett inlägg {här} hur man installerar och använder såna.
Eftersom jag oftast e lat använder jag nästan alltid Actions. Fuskigt, jag vet.


Några andra bra tips att tänka på när man tar fotot e att:

Undvika använda blixt. - Blixt kan ibland förstöra fotona (tycker jag) då bilden kan bli för hård av ljuset.
Undvika att fota i direkt solljus. - Gammalt. Men fotar du ute där du inte kan flytta på motivet, flytta dej själv så ljuset inte e mittpå motivet. Testa olika vinklar så du har fler alternativ att välja på.
Undvika att fota i autoläge. - Visst, kameran fixar allt själv. Men ställer du in slutartiden och bländaren själv kan du med gott samvete säga att du tog bilden helt själv 

Kommentarer
Postat av: Nina - alltid tävlingar!

sv: okej roligt :) haft den länge?

2012-04-19 @ 16:43:46
URL: http://ninnisscraping.blogspot.com
Postat av: Patricia♡

Vad härlig bilden blev efter redigeringen:)

2012-04-19 @ 18:27:50
URL: http://patriciac.blogg.se/

+ Jag godkänner alla kommentarer så länge dom inte innehåller kränkningar & personangrepp.
+ Jag redigerar mina bilder oftast i PhotoScape. Instagrambilder genom fånen med diverse appar.
+ Vill du fråga mig något? Skriv då på Blogresponse-knappen eller maila till [email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback


No cruel cosmetics

VeggieToppen

RSS 2.0